ještě před samotným vstupem dítěte do mateřské školy a tím dítě na tento přechod lépe připravit. V první řadě, je důležité, aby dítě již před vstupem do mateřské školy mělo pozitivní zkušenost s odloučením od matky, tzn., že se matka pro dítě vrátí v předem smluvenou dobu Haefele a Wolf Filsinger, Jak tvrdí Koťátková děti mají z počátku, co dělat, aby rodičům uvěřili, že se pro ně vrátí. Proto je nej lepší, jak radí Haefele a Wolf Filsinger trénovat odloučení, aby se u dítěte vypěstovala důvěra v návrat matky. Pokud je dítě na občasné několikahodinové odloučení zvyklé, přestává pro něj v mateřské škole být tato skutečnost problémem. Díky tomu se dítě může během dne věnovat jiným činnostem. Trénink je důležitý nejen pro dítě, ale i pro matku. Další možností, jak dítěti soukromé školce Roztokách usnadnit vstup do mateřské školy, je zvykat ho na kolektiv. Některé děti jsou zaskočeny velkou skupinou a nevědí, jak se v ní chovat. Proto Budovec je velmi přínosné, když může dítě ještě před vstupem do mateřské školy získat zkušenost s kolektivem, učit se pravidla ve skupině a Výhledy zjišťovat, co se stane, pokud nejsou pravidla dodržována. Ve třídě pak nemají problém se podělit s dětmi o hračky a předejdou tak mnoha sporům Haefele a Wolf Filsinger, Koťátková, Může se také stát, že děti nastoupí do stejné mateřské školy, což jim také může velmi soukromých školkách Roztok usnadnit adaptaci, jelikož známá osoba ve třídě je velkým přínosem. Den nástupu do mateřské školy by zároveň neměl prvním setkáním
dítěte s touto institucí. Jeřábkova tvrdí, že pro dítě by neměl existovat žádný první den, ale mnoho prvních přípravných dní. Tyje možno realizovat návštěvami v mateřské škole, setkáním s dětským kolektivem na školní zahradě, apod. podle autorky by návštěvy měly být organizovány jednak mateřskou školou, ale zároveň by měly být učitelkou umožněny také spontánní návštěvy, kdy jde matka s dítětem tzv. kolem. Pobyt s dítětem ve třídě by neměl trvat příliš dlouho, aby nedošlo ke ztrátě zájmu. Haefele a Wolf Filsinger zase v