chodit. Další strategií bylo ukázání mateřské školy dítěti. To se dělo například během procházky, kdy matka šla s dítětem pouze soukromé školky Psáry kolem. Tato strategie dle mého názoru nemá až tak velký význam v souvislosti s přípravou dítěte na vstup do mateřské školy, každopádně alespoň dítě ví, jak mateřská škola vypadá. Návštěva mateřské školy Eliška jednou náhodně jsem se zakecala s jednou maminkou, a ona že jde s malou se podívat do školky, že vždycky chodí na chvilku na zahrádku a tak jsme se tak jakože přidaly a ještě jednou potom jsme šly tak jako mimo, že jsme šly jenom samy kolem, tak jsme se podívaly, jestli na zahrádce nejsou náhodou děcka a byly, tak jsme si tam šly ještě na půl hodinky pohrát. Velmi přínosnou shledávám návštěvu mateřské školy. Dítě má možnost dostat se do kontaktu přímo s učitelkou a dětmi. Po větším počtu setkání již pro něj tyto osoby nejsou tak cizí a adaptace může probíhat mnohem lépe. Dítě již Kocanda nepřichází do úplně neznámého prostředí. Zná tvář učitelky a i s některými dětmi již může mít utvořeny alespoň základní vztahy. Nákup speciálních potřeb Dana tím jak si kupuje bačkůrky, že jo noo, takže si vlastně kupuje i tričko, si kupuje, tepláčky si Psárům soukromá školka kupuje nový do školky Tato strategie může v dítěti podnítit chuť nastoupit do mateřské školy a zároveň pomáhá matce i dítěti si nadcházející přechod uvědomit. Všechny tyto přípravné strategie jsou založeny na principu motivace, tedy namotivovat dítě tak, aby se do Zdiměřice
mateřské školy těšilo. Tento faktor se uplatňuje v mnoha matčiných strategiích, ale o tom budu podrobněji mluvit v kapitole strategie zvládání adaptace. O těchto postupech tzv. dítě natěšit mluví i Jungwirtová Všechny výše popsané postupy sama doporučuje a dodává, že mateřská škola by měla být prezentována jako samozřejmost. Děti prostě do mateřské školy chodí. Bylo by zajímavé zrealizovat