díky nepochopení otázky, nebo nemožnosti zapojit se do spolupráce s mateřskou školou. Graf č. Druhy spolupráce v MŠ Jaké společné soukromou školku Budovcem aktivity mateřská škola nabízí Blízký partnerský vztah mateřské školy s rodiči se nevytváří sám o sobě, obě dvě strany mu musí hodně napomoci. Ze strany mateřských škol musí být snaha podporovat seznamování a sbližování, která se projevuje pořádáním co největšího počtu akcí pro rodiče, příbuzné, rodiny dětí. Právě při těchto uvolněných akcích se otevírá prostor pro nalézání cesty k sobě navzájem. Ale pozor, nejde jen o širokou nabídku na straně jedné. Musí zde fungovat také snaha rodičů na straně druhé. Touto Budovec snahou je myšlen zájem o akce pořádané školou, snaha udělat si na ně čas, udělat si čas na své dítě. Graf č. Společné aktivity Budovci školka soukromá Nabízí mateřská škola besedy pro rodiče s odborníky pokud ano, zakroužkujte se kterými Ani mateřská škola nestačí na všechno. Mnohdy se objeví problém, se kterým si ani vyškolené paní učitelky neví rady. Zde nastává místo pro pomoc od jiných odborníků. A vždycky je lepší, mít jich po ruce, co nejvíce. S kolika různými odborníky spolupracuje ta která mateřská škola, ukazuje graf č. Graf č. Besedy s Podbaba odborníky Nabízí mateřská škola možnost zapůjčení odborné literatury pro rodiče Tato otázka se týká poradenského servisu mateřských škol. Tak jako učitelka mateřské školy, odbornice na výchovu a vzdělávání, sáhne po publikaci, když se setká s novým problémem, také
rodič, odborník na své dítě, by měl mít možnost sáhnout po stejné publikaci řešící daný problém. Poté se mohou tyto dvě strany jako partneři lépe dohodnout na následném řešení problému. Návratnost odpovědí byla Výsledky odpovídající mým představám můžeme vidět soukromé školky Budovec pouze u Zdravé mateřské školy, V dalších školách lze z výsledků vyčíst malá informovanost rodičů o možnosti zapůjčení knih. A zase u jediné Mateřské školy běžného typu, se objevila odpověď přímo záporná, ne. I když pouze v jednom případě. Graf č. Zapůjčení odborné literatury Zakroužkujte instituce, o kterých víte, že s nimi mateřská škola spolupracuje Čím větší počet institucí, se kterými může mateřská škola spolupracovat, tím větší má rozhled a hlavně možnosti. Jak jsou na tom mateřské školy v oblasti spolupráce s Výhledy veřejností, zjišťuje následující graf. Dočkali jsme se odpovědi ad rodičů odpovídajících na tuto otázku. Graf č. Spolupráce s institucemi Vyvíjí mateřská škola z Vašeho pohledu dostatečnou aktivitu v rámci spolupráce s rodiči Tato otázka zjišťovala, jaký mají rodiče názor na snahu mateřské školy spolupracovat s nimi, jestli je nabídka možností spolupracovat dostatečně široká a tím pádem,