konativních strategií jsem také zařadila situace, kdy matka v počátku adaptace zůstává chvíli s dítětem ve třídě. Někdy tyto situace byly vyvolány plačtivou reakcí dítěte, jindy matce připadalo zůstat s dítětem chvíli ve třídě vhodnější, než hned odejít. Barbora tak pořád spíš jako plakala, to jako byl problém ze začátku. Takže jsme to řešili tak, že jsem tam ten týden vždycky s ní byla, vždycky Rozkoš třeba na půl hodinky jsem tam byla, a pak prostě ona se ode mě odtrhla, a byl teda řev. Rvávala no. Někteří odborníci Haefele a Wolf soukromá školka Průhonice Filsinger, Jeřábkova, se přiklání k pobytu rodiče s dítětem ve třídě během adaptace. Já, vyjma prvního dne, však přítomnost rodiče ve třídě spíše nedoporučuji. Pokud je dítě plačtivé, tak ho to většinou ještě více rozesmutní. Nejvhodnější postup je dát dítě do třídy, rozloučit se a odejít. Jak říkaly některé matky, učitelka a kolektiv dítě uklidní, od matky má uklidňování v těchto chvílích spíše opačný efekt. Proto by měl být během adaptace pobyt matky ve třídě co nej kratší. V rozhovorech se také objevila soukromé školky Průhonice strategie založená na ignoraci dítěte a jeho protestů. Když dítě začne mluvit o tom, že nechce jít do mateřské školy, matka reagovala takto Gabriela že to třeba přejdu a snažím se prostě věnovat těm stereotypním činnostem, který každý ráno provádíme, jako je oblíkání, snídání, čištění zubů a tak Myslím, že v některých případech může tato strategie dobře fungovat. Někdy totiž dítě Hrnčíře
pouze zkouší, co matka vydrží a zda nepovolí. Pokud se tak nestane, bývá smířené s nadcházející situací. Tato strategie by však dle Zdiměřice mého názoru měla být užita pouze vzhledem k dané situaci. Neřešení problému totiž samozřejmě není vhodnou volbou. Strategie matky pro jazykových škol Praha západ Průhonice