odborný nadhled a zkušenosti Jeřábkova, Jak uvádí Griebel a Nielsen je jednou z nich změna identity. Identita dítěte se vyvíjí v interakci Praha 22 se sociálním prostředím a zkušenosti z jednotlivých situací se pozvolna zevšeobecňují. Identita je důležitým předpokladem pro schopnost jednání jednotlivce ve společnosti a její vývoj je celoživotním procesem. To že se spolu s nástupem do mateřské školy mění i status je dítěti signalizováno řadou událostí. V první řadě probíhá nákup speciálního oblečení a ostatních věcí, které jsou pro nástup Čestlice soukromá školka potřeba, jako například hrníček, boty, apod. Mimo to je dítě v centru dění nejen v mateřské škole, ale i v kruhu rodiny, kde je často vstup do mateřské školy jedním z ústředních témat hovoru. Často je první den rodinou náležitě zdokumentován, ať už pořízením fotografií či videozáznamu z tohoto důležitého dne a přítomní jsou oba rodiče. V dítěti se rozvíjí příslušnost k mateřské škole a jeho skupině. Často se cítí starší a větší, než dříve, v porovnání s dětmi, jež ještě do mateřské školy nenastoupily. Všechny Rozkoš tyto zážitky dohromady vytvářejí rituál přechodu, který symbolizuje změnu identity. Touto změnou identity však neprochází pouze dítě, soukromým školkám Čestlic ale i rodiče, kteří zažívají změny v oblasti sebepojetí, sebeuplatnění a také ve vědomí vlastní hodnoty. Uvědomují si, že to nejsou již pouze oni, kteří mají dítě celý den na starost a radují se z toho, že je jejich dítě ve skupině oblíbené a spokojené. Vnímají
své dítě jako člena skupiny a podporují ho ve zvládání požadavků na něj kladených. Zároveň i oni sami příslušejí k nové skupině, a to ke skupině rodičů dětí z mateřské školy, se kterými vstupují do interakcí a zapojují se do nových aktivit v tomto prostředí.