výchovu dětí, svoboda volby školy, povolání a pracovního místa Brdek, M., Vychová, H. s. Sjednocení Německa znamenalo v oblasti školství Letná spojení dvou odlišných systémů, a to demokratického v západní části a centralisticky unifikovaného ve východní části. V Předškolní soukromými školkami Bubeneč výchova se v bývalé NDR stala součástí jednotného vzdělávacího systému, s právem rodin umísťovat své děti v mateřských školách, kde existovala pouze jedna státní forma předškolní výchovy. Oproti tomu v bývalé západní části Německa fungovala také soukromá a církevní zařízení pro předškolní výchovy. V současném sjednoceném Německu je předškolní vzdělávání zajišťováno několika druhy institucí. Ty jsou ovšem v jednotlivých spolkových zemích nestejnoměrně rozšířeny Brdek, M., Vychová, H. Průcha zmiňuje dva typy Hradčanská předškolního vzdělávání v Německu, a to Mateřskou školu Kindrgarten a Školní mateřskou školu Schulekindergarten. Za tradiční a nejběžnější typ předškolního zařízení je považována Mateřská škola. Navštěvují ji děti ve věku let a její legislativu mají ve soukromou školkou Bubenčí své kompetenci jednotlivé spolkové země, zřizování a financování mateřských škol je úkolem místních úřadů. I když mají všechny německé matky zákonné právo umístit předškoláka do preprimárního vzdělávání, finanční problémy zabraňují úřadům zřizovat dostatečný počet míst pro všechny děti. Školní mateřské školy jsou zařízení, která byla zřízena pro děti, které dosáhly věku pro
zahájení povinné školní docházky, ale nejsou pro školní docházku ještě zralé. Tento typ zařízení je organizačně spojen se základními školami. Podobným zařízením jsou přípravné třídy. Tyto třídy jsou zřizované pro děti ve věku let, kterým chtějí půjčovnám dodávkách nedaleko Prahy 6 Bebenče