To, co máme my, třeba z hlucháku, co chodíme, ale to je třeba jednou za rok, vlastně Patricie. Ta speciální pedagogika, ta logopedie. Ta určitě. Ty dvě věci bych jako viděla jako velké jako velký červený puntík Míša. Respondentky tedy vnímají nabídku vzdělávacích soukromé školky Hradčanská aktivit jako nedostatečnou, přesto však ani jedna z respondentek si kurzy DVPP sama nevyhledává a spoléhají se jen na nabídku, kterou vnímají jako nedostačující. Míša však dodává, že sice samy ve vyhledávání vzdělávacích aktivit iniciativní nejsou, ale své soukromou školkou Hradčanskou vzdělávací potřeby sdělují poskytovatelům DVPP, od kterých očekávají, že na tento podnět zareagují Je totiž i možnost, na té www stránce napsat, přímo, že bychom chtěli se zaměřit na to, na to, jestli by nešlo oslovit někoho, co by jo Prostě. Ta reakce tam pak určitě je, jo Určitě je to podnětné. Totéž je na ministerstvu školství. Taky mají. Nebo krajský úřad, krajský úřad Zlín. Tam to jsou všechno ty systémy, kde vlastně to další vzdělávání se hodně soustřeďuje a to znamená, že kdybys ten požadavek měla, tak určitě by ti vyšli Hradčanská vstříc. Tento postup oslovení poskytovatele DVPP považuje Míša za efektivní, neboť se jí už několikrát osvědčil To jsme taky s děvčaty urgovaly město Oni si zažádali o grant a tradááá, máme, co jsme chtěly. Ne všechny vzdělávací potřeby však mohou být prostřednictvím Malostranská DVPP uspokojeny. Nejvýraznější a všemi respondentkami zmiňovanou bariérou jsou finanční prostředky. DVPP se totiž platí z rozpočtu
mateřské školy a tyto vzdělávací programy pro ni představují docela velkou finanční zátěž Kurz máš třeba za sedm stovek. Jo Takže. Letná Musíme se mezi sebou domluvit, aby každý mohl jít. Těch peněz máme omezený počet Luna. Vanda si je finanční náročnosti vzdělávacích aktivit také vědoma a proto se vzdala možnosti účastnit se jich ve prospěch ostatních Za rok už definitivně půjdu do důchodu, takže už na Dejvická nic nechodím. Holkám se to hodí víc. Protože jsou možnosti účasti na programech pořádaných v rámci DVPP omezené, vyhledávají soukromých školek Hradčanskou respondentky i jiné cesty k uspokojení svých vzdělávacích potřeb. Touto cestou je široké pole informálního učení. Respondentky využívají získávání poznatků informální cestou, tedy ze svých každodenních zkušeností v práci, rodině či svém volném čase, ne jen masáže nedaleko Prahy 6 Hradčanské