individuální péči, což v budoucím životě bude řešit nespočetněkrát. Mateřská škola samozřejmě uznává nejvyšší postavení rodiny soukromé školky Ořechovka a také proto, se snaží o skutečné partnerství, ale o spolupráci až dále. Jak uvádí Smith ve své publikaci, vedle rodičů jsou to právě soukromou školku Ořechovku učitelé malých dětí, kteří mají tu čest být na samém počátku celoživotního procesu kultivace lidského ducha. A že se jedná o čest, Ořechovka uvádím z toho důvodu, že ovoce této práce může svou trvanlivostí dalece přesahovat okamžik, kdy se dítě vymaní z naší péče a Mydlářka osamostatní se. Neustále však musíme mít na paměti, to, co píše mnoho odborníků zabývající se danou problematikou, a to, že institucionální předškolní vzdělávání pouze podporuje výchovné působení rodiny. To dále doplňuje, rozvíjí a obohacuje o specifické podněty. V několika případech, hlavně v případech neúplných, problémových či sociálně slabých rodin, může působení rodin také do jisté míry nahrazovat. Mateřská škole je instituce, která je pro dítě prvním místem, kde získává zkušenosti především z oblasti sociální, ale také základní poznatky o životě kolem sebe a kde přichází do kontaktu s podněty, které vytváří základ pro pokračující vzdělávání a celoživotní učení. Jak je napsáno v Bílé knize přednosti předškolního vzdělávání můžeme také spatřovat v odborném vedení dětí a cílevědomém vytváření vhodných podmínek pro jejich rozvoj a vzdělávání. Jestliže se jedná o vytváření podmínek
cílevědomé, musí probíhat podle předem stanovených cílů. Jak se můžeme dočíst např. od Kollárikové a Pupaly měly by být hlavními soukromých jeslí Praha 6 Ořechovka