podnět respondentka dále poskytuje svým kolegyním a to většinou za účelem je vzdělat. Některé tyto sdílené a zpracované podněty u příjemkyně vyvolávají vznik vzdělávací potřeby, což následně směřuje k jejímu uspokojení. Uzná li respondentka, že podnět ke změně nabyl žádoucí podoby, dojde ke snaze o jeho zavedení do praxe. Změna praxe S podnětem změny, jehož podoba odpovídá požadavkům respondentky, se nakládá dvojím způsobem buď je nebo není uveden do reality, přičemž v obou případech do tohoto procesu vstupují bariéry Pohořelec různého charakteru. O zavedení podnětu do praxe, které proběhlo bez sebemenších problémů, hovoří například Leona Teď vidím na nástěnce vyvěšenou písničku pro rodiče o vitamínech, si říkám Tu neznám. Kde na to holky přišly Tak se ptám a Beáta říká No nám se líbila melodie, tak jsme si s Vandou na to složily tu na ty vitamíny. Perfektní. Beáta s Vandou tedy společným sdílením zpracovaly podnět do soukromou školku Pohořelec takové podoby, s níž byly spokojeny a bezproblémově ho zrealizovaly. Tento podnět však není na zrealizování či zavedení do praxe příliš soukromých školek Pohořelce složitý a bariéry, které do tohoto procesu mohou vstoupit, nemají takovou sílu, aby toto zavedení zcela znemožnily. Luna se také pokoušela zavést do praxe relativně jednoduchý podnět, ovšem spoléhala se při tom na pomoc dalšího subjektu, který tento proces zavedení poněkud zkomplikoval Nebo plechovky, mají z toho vlastně takové drhla, bubínky, jo Taková levná záležitost, kterou nosí rodiče, když napíšeš na Dlabačov
dveře. Se zaváděním podnětu se však potýkala déle, než předpokládala Nosili toho mraky, ale jenom každá desátá měla ty vlnky, co jsem soukromé školky Pohořelec tam potřebovala. Nakonec však s časovou prodlevou byl podnět uveden do praxe. Míša při zavádění podnětu narážela na bariéru mnohem soukromé školky Pohořelec mocnějšího charakteru Těžce jsem prosazovala v kuchyni samostatnost dětí, aby si mazaly chleby, aby si chystaly všechno samy, tak holky hrozně oponovaly hygienou. Míša přiznala, že prosazení tohoto podnětu nebylo snadné, nakonec se ale s pracovnicemi v kuchyni a po prostudování potřebných materiálů přece jen dohodla Pokud děti nepracují vyloženě s masem nebo s vejci, není problém. O naprostém Střešovičky znemožnění zavedení podnětu ke změně, i když v konečném důsledku vlastně o žádné znemožnění nejde, resp. jde, ale jen pro některé zúčastněné, se zmiňovala jen Vanda Přinesou z těch inspiračních dílniček nějaké nápady, tak si to ukážem a už se přímo domlouváme, Petřín třeba řeknem My si to chcem udělat v naší třídě, tak ať to nemáme všichni. Patricie se domnívá, že největší bariérou, která stojí v procesu zavádění podnětů ke změně do praxe, je sama učitelka a její postoj k této věci Je to o tom, jestli je člověk líný a nechce se mu, nebo jestli ho to baví, vidí v tom nějaký smysl a chce to udělat. O nic víc tam nejde. Když se chce, všechno jde. S tímto tvrzením