něco, co by sám nechtěl. Hranice výchovy si stanovují rodiče, kteří dítě vychovávají. Ti si musí rozvrhnout, za co bude následovat Praha 12 odměna a za co trest. Musí se i důkladně zamyslet nad možnými důsledky svého jednání vůči dětem. Největší problém může nastat v Lahovičky rodinách neúplných, kdy dětem chybí partner. Hranice jsou pouze pomocníkem k výchově, ne omezením. Zákazy a tresty jsou nevhodné při určování hranic. Vede to ke lžím a tajnostem a ohrožují psychiku dítěte. Mělo by to být na základě úcty k dítěti. Hranice musí být jasně a pochopitelně stanovena, aby ji dítě pochopilo a mohlo ji tolerovat. První okamžik, kdy rodiče přemýšlí, jak odměnit či potrestat soukromou školku Točnou dítě, nastává ve chvíli, kdy dítě zkouší, co vše může a nemůže. Důležitý je při tom vztah mezi dítětem a rodičem neboli vychovatelem. Rozsáhlá pozorování, která byla prováděna v předškolních zařízeních, zjistila, že rodiče odměňují své dcery, když se hezky oblékají, tančí, hrají si s panenkami a poslouchají své rodiče, avšak kritizují je, když manipulují s předměty, běhají, skáčou a lezou. Naproti tomu odměňují rodiče své syny za to, že si hrají s kostkami, nářadím nebo autíčky, ale kritizují je za hraní si s panenkami, když žádají o pomoc, nebo dokonce když se sami dobrovolně hlásí, že někomu pomohou. Odměna je účinnějším výchovným soukromé školky Točná prostředkem a měla by být použita tedy častěji. Jedná se o motivaci dítěte. Může probíhat funkcí informační, která dítě upozorní na
to, že se správně chová nebo postupuje, nebo funkcí motivační, která dítě popuzuje do další práce, k dalšímu úspěchu. Odměny mohou být psychické, fyzické, hmotné formou cukrovinek, zákusků, nebo formou ústní, kdy rodiče dítě pochválí, ocení, slíbí mu něco apod. Praha 16 Trest společně s odměňováním je nejstarší a nejčastěji používaný výchovný prostředek. Cílem trestu je přeměna chování od nežádoucího k žádoucímu. Tresty jsou fyzické a psychické. Dítě díky trestu pochopí, co není správné potlačí jeho nežádoucí Hrnčíře chování apod. Výchova celkově není jednoduchým úkolem, ale pomocí odměn a trestů můžeme dosáhnout pozitivních výchovných výsledků. Samozřejmě mohou nést i rizika. Rodiče by měly dítě oceňovat přiměřeně jak k jeho osobnosti, tak i k jeho věku. Udělování by mělo být rozmanité, aby dítě neztrácelo pozornost a mělo stále z odměny potěšení a z trestu respekt. Oceňovat objektivně a hlavně důsledně. školách jazykových Prahou 4 Točnou

Školička Dolnobřežanský čtyřlístek
MŠ A JESLE JITŘENKA
Pro Family Čiperka Modřany
Mateřská škola EduArt Libuš
Wonderland Libuš
Rodinné centrum Honzík - Kamýk
Montessori Children´s House
Wonderland Hrnčíře
Foxíkova dětská skupina Krč
Pro Family Točitá
Mateřská školka Košík
Julinka
Písnický domeček
Little Fox
Dětská skupina Progres Pankrác
Dětský lesní klub Lesíček
Dětská skupina Ježeček
Smarties
Nestlingue
Dětská skupina Jiřičky