řečové aktivity. V oblasti dramatické výchovy se dítěti rozvíjí senzorické a motorické schopnosti, řečové schopnosti, soustředění a zaměření, myšlení, představivost, emoce, tvořivost, sebepoznání a mnoho dalších. Taktéž se rozvíjí po stránce sociální, etické a umělecké. Mezi hlavní metody dramatické výchovy patří hry, cvičení a techniky k seznamování s tělem, orientaci v prostoru, rozvíjení Lahovičky smyslového vnímání, k rozvíjení představivosti, soustředění, komunikačních schopností a řeči a sociálního vnímání. Hra přináší školka soukromá Komořany dítěti jisté výhody. V roli se cítí bezpečně, neboť vystupuje za někoho či něco jiného. Zbavuje se však též ostychu a sebestřednosti. Vstup do role rozvíjí pochopení daného chování a základy empatie. Specifickou formou hry je též improvizace. Je to nepřipravená hra, která Praha 12 nutí účastníky, aby rychle bez předešlého rozmýšlení reagovali. Improvizace v mateřských školách je myšlena zejména již pro děti předškolního věku mezi pěti a šesti lety. K improvizaci jsou totiž nutní určité informace o zadaném tématu, na které má improvizace probíhat. Učitelka vstupuje také do děje např. při improvizaci na námět dětí. Jde tedy o improvizaci řízenou a motivovanou učitelkou. Komořanech soukromé školce Improvizace má v podmínkách předškolních zařízení určitou posloupnost, kterou je dobré dodržovat z hlediska obtížnosti. U nejmladších dětí se začíná s hromadnou improvizací, načež lze navázat narativní pantomimou, kdy děti zobrazují děj, vyprávěný učitelkou. Obdobou
je též pantomima hudební a zvuková improvizace, posledním článkem u nejstarších dětí je pak strukturované drama. Jedná se o typ dramatu, který je větším hrovým celkem rozděleným na menší části, ve kterých je současně použito více her, cvičení a technik. Tyto kroky mají každý svůj vlastní cíl a zároveň směřují ke společnému cíli, přičemž vytvářejí strukturovaný logický celek. Angličtina hrou V období od skončení totality se v mateřských školách v České republice rozšířilo s obrovskou intenzitou vyučování cizích Praha 16 jazyků, přičemž přední příčky zaujímají anglický a německý jazyk. Výjimečně se vyskytuje i francouzský jazyk. Mateřské školy s Barrandov výukou cizích jazyků získávají na prestiži a rodiči dětí jsou mnohem vyhledávanější než školy, které tyto výuky nenabízejí. Cizí soukromých školek Komořan jazyky se stávají směrodatným důkazem toho, zda je příslušná mateřská škola pro rodiče a jejich děti dobrá či nikoliv. Zajímavostí je, že se nikde ve světě výuce cizích jazyků nevěnuje taková pozornost jako u nás. Je to dáno především deficitem z předešlých