úkoly. Má také své speciální prostředky realizace, nevyjímaje metody a organizační formy. Mezi výtvarné vyjadřovací prostředky využívané v předškolních zařízeních patří prvky výtvarné řeči bod, linie, barva, plocha, prostor, hmota, objem, světlo, struktura, školka soukromá Cholupicemi vztahy mezi elementy symetrie, rytmus, kontrast, harmonie, proporcionalita, dynamičnost, procesy tvorby napodobování, náznak, nadsázka, zjednodušení, idealizace, stylizace, materiálně technické prostředky realizace výtvarné techniky malba, kresba, modelování, lepení, Praha 12 výtvarné instrumenty tužka, dřívko, štětec, špachtle, pastely, nůžky, výtvarné materiály papíry, textil, krycí barviva, sochařská hlína, sádra, Výtvarné vnímání je smyslovým odrazem spjatým s poznáváním, prožíváním a hodnocením. Nevyznačuje se nějakým hmotným výsledkem, ale je nutnou podmínkou tvorby. Součástí estetické interakce ve výtvarné výchově je též výtvarná imaginace. Je to vnitřní smyslová činnost ještě neprojevených výsledků. Jedná se o významnou rozvíjející aktivitu ve formě přetváření vnímaných podnětů. Lahovičky Předpokladem je dostatek předvýtvarných zážitků, představ a zkušeností, které jsou získány v autentických činnostech. Vyústěním výtvarného vnímání a imaginace je výtvarná tvorba. Ta se projevuje v podobě zrakově i hmatově vnímatelného výsledku. V mateřské škole bývá využíváno několik druhů výtvarné tvorby. Především se jedná o explorační, hravou, volnou, užitnou a výtvarnou akci spojení soukromých školkách Cholupice
výtvarně dramatické činnosti. Každý druh tvorby má mnoho podob. Může jít o ilustraci, portrét, krajinu atd. Realizuje se prostřednictvím výtvarných úkolů a jejich námětů. Výtvarný projev patří k základním aktivitám, kterými se dítě zmocňuje světa. Je to vývojově nezbytná činnost, jejíž absence ukazuje na poruchu v harmonickém rozvoji dítěte. Je tedy nutné tuto aktivitu nezanedbat a to jak ze strany montessori školku u Prahy 4 Cholupic