integruje do kulturního života a připravuje je též na život ve společnosti se zaměřením na ekologii. Environmetální otázky se dostávají Praha 12 čím dál více do povědomí veřejnosti a škola se tímto směrem hodlá i nadále realizovat. Péče o předškolní děti je velice důležitou složkou výchovy. Pokud se rodina nemůže starat o dítě celý den, protože je v zaměstnání, přichází na řadu péče poskytnutá nerodinnou Lahovičky osobou, nebo právě péče za pomoci různých zařízení. Jedná se například o mateřské školy, alternativní formy denní péče, hlídací soukromých školek Modřany koutky, denní koutky, dětské skupiny apod. V posledních letech je velký zájem rodičů i zaměstnavatelů o to skloubit rodinný i profesní život. Proto začala vznikat předškolní zařízení formou firemních školek. Jedná se o velice dobrý způsob k rozšíření služeb denní péče o děti. Rodiče se mohou díky nim vrátit dříve do pracovního procesu. Téma Raná péče o předškolní děti ve firemních školách jsem si pro svou bakalářskou práci zvolila především z důvodu vlastní zvědavosti. V m deníku mě velice zaujal název jednoho článku Dítě při studiu Pomůže univerzitní školka a v tu chvíli jsem chtěla vědět víc. Byla zde uvedena Mendelova univerzita v která by ráda soukromé školky Modřany pomohla svým zaměstnancům i studentům a zřídila univerzitní mateřskou školu, a tak jsem se snažila dopídit k počátku tohoto nápadu. Myšlenka zřídit univerzitní mateřskou školu se odvíjí právě od výše zmiňovaných firemních školek, které zakládají větší firmy,
jež chtějí pomoci svým zaměstnancům a v podstatě i sami sobě, protože nemusí shánět nové zaměstnance a zaučovat je. Poté začaly Modřany soukromých školkách vznikat i mateřské univerzitní školy zakládané univerzitami, které chtějí pomoci nejen svým zaměstnancům, ale i studentům, majícím během studia dítě, a proto jim hrozí, že školu ani nedostudují. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části se v první kapitole zabývám vývojem dítěte, zaměřuji se zejména na předškolní věk, činitele a obecné znaky. Druhá kapitola je věnována rodinné výchově, jež je v rané péči o předškolní děti velice důležitá. Dále se dostáváme k tématu předškolní zařízení, kde jsou znázorněna všechna zařízení, která poskytují péči o dítě. Jedná se o jesle, mateřskou školu, firemní školu, univerzitní mateřskou školu a ostatní druhy. Dozvíme se zde o těchto zařízeních nejzákladnější informace zákonné požadavky jaká je situace v České republice, apod. Dostáváme se k praktické části, která věnuje svou pozornost vzniklým univerzitním dětským jeslím v Praze 4 Modřanech