která se věnuje vývojové psychologii, se blíže seznámíme se znaky vývoje dítěte předškolního věku, jež jsou velice důležitou Praha 12 složkou při výchově a vzdělávání těchto dětí. Vývojová psychologie usiluje o poznání souvislostí a pravidel vývojových proměn v soukromé školky Písnice jednotlivých oblastech lidské psychiky a porozumění jejich mechanismům. Předmětem je psychický vývoj, což je velice složitý proces a Hrnčíře obecně jej můžeme charakterizovat jako souhrn tělesných a psychických změn, které jsou zákonitě dané. Vývoj člověka od jeho narození až do jeho smrti je neustále ovlivňován mnoha faktory. Působí na něj ve vzájemné a složité interakci. Činitelé působící na člověka během jeho života se dělí na dvě skupiny dědičnost a faktory vnějšího prostředí. Nikde není dáno, v jaké míře nás tito dva Písnicí soukromým školkám činitelé ovlivňují jedná se o individuální proces. Dědičnost Dědičnost neboli genetická informace má základní jednotku gen. Geny přenáší rodiče při početí na své děti, a tím ovlivňují jejich psychický a fyzický vývoj. Vzniká kombinace dědičných vloh obou rodičů. Vágnerová ve své publikaci uvádí, že se některé geny nemusí u dítěte projevit vůbec nebo se naopak může na lidském organismu projevit větší počet genů. Závisí samozřejmě i na vnějším prostředí. Prostředí Vývoj dítěte závisí samozřejmě i na prostředí, ve kterém dítě žije. Aby mohlo spokojeně v prostředí existovat, tak se mu musí buď podřídit, nebo se může pokusit prostředí změnit ke
svým potřebám. Na jedince působí vliv prostředí fyzického strukturovanost, stabilita a zákony a prostředí sociokulturního interakce s jinými lidmi tzv. socializační činitelé. Socializační činitele můžeme rozčlenit do třech skupin Vágnerová, a Sociokulturní vlivy,