reálně možné, aby jejich naplnění učitelka kvalitně a v plném rozsahu zvládla již získáním odborné kvalifikace po absolvování přípravného vzdělávání. K tomu je nutné jisté množství zkušeností, kontaktu s tímto prostředím a především neustálá práce a soukromých školkách Jarova reflexe změn, které ve společnosti probíhají a tím mění i celou řadu aspektů vstupujících do procesu výchovy a vzdělávání. K tomu, aby učitelka zvládla všechny požadavky, které jsou na ni ze strany společnosti kladeny, je tedy nutné, aby na získanou odbornou kvalifikaci z Jarov přípravného vzdělávání navázala celá řada dalších činností, které by ji svým plněním prohlubovaly a dále rozšiřovaly. Kromě soukromé školky Jarov těchto požadavků, stanovených zákonem, se od učitelek očekává, že budou splňovat i kritéria, týkající se jejich osobnostních předpokladů. Vašutová s. osobnost učitelky vidí jako soulad mezi odbornými a osobními kvalitami zastřešenými vysokou úrovní kultivovanosti a zvnitřněných etických zásad. Požadavky, kterým každá učitelka musí dostát, se tedy netýkají pouze její odborné kvalifikace, nýbrž celé řady dalších činitelů, které se vztahují charakteru její osobnosti. Společně by tak tyto složky měly tvořit harmonicky uspořádaný a vyvážený celek. Osobnostní charakteristiky učitelky mateřské školy Dítě vstupem do mateřské školy získává Pražačka kontakt se širší společností a velmi intenzivně vnímá roli a chování nového dospělého, jímž učitelka je, zároveň je také velmi
citlivé k vztahům vznikajícím mezi učitelkou a rodinou dítěte. Dítě je vnímavé k jejich komunikaci, způsobům, jakým řeší soukromá školka Jarovu nejrůznější situace, pocitům, které k sobě chovají a především k jednotné a pevné citové opoře, kterou dítě od své rodiny a učitelky potřebuje Koťátková, Zvládání těchto situací vyžaduje od učitelky pevnost charakteru a s tím související množství Jarov školka soukromá osobnostních předpokladů. Učitelka je člověkem, který narozdíl od lidí vykonávajících jiné profese, má svá specifika. Stejně jako na světě nenajdeme dvě naprosto charakterově identické bytosti, tak nemůžeme najít ani dvě stejné učitelky. Každá učitelka je stejně jako každý jiný člověk neopakovatelná bytost, každá je obdařena jedinečnou směsicí vlastností a charakteristik a podobně jako kdokoli jiný, Palmovka ani učitelky nejsou neomylné a dělají chyby. Přesto je to právě jejich osobnost, která se ze strany veřejnosti těší velkému zájmu. Je to montessori školce Praha 3 Jarov