specifickou roli. Zastává funkce, které jsou v mnoha organizacích v kompetenci celého týmu řídících pracovníků. V mateřské škole, Vinohradům soukromými školkami která má v našem případě dohromady dvanáct zaměstnanců, náleží ředitelce široká škála činností, které je třeba zvládnout. Jedná soukromé školky Vinohrady se o získávání a výběr zaměstnanců, vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, motivaci, hodnocení, odměňování a uvolňování pracovníků. Organizace, která chce být úspěšná a prosperující, se musí snažit zejména o optimální využití lidského kapitálu. Důležité je Jiřího z Poděbrad zaměřit se na stabilizaci kvalitních a schopných pracovníků. V případě naší mateřské školy se jedná určitě o optimální využití těchto zdrojů. Pracovníci se téměř nemění a svou praxi a zkušenosti vkládají opět do organizace. Ředitelka jedná ve všech záležitostech jménem mateřské školy, pokud však nepřenesla pravomoc na jiné pracovníky v jejich pracovních náplních. Rozhoduje o majetku a ostatních prostředcích svěřených mateřské škole, o hlavních otázkách hospodaření, mzdové politiky a zajišťuje účinné využívání prostředků hmotné zainteresovanosti k diferencovanému odměňování pracovníků podle výsledků jejich práce. Schvaluje všechny dokumenty a materiály, které jsou předkládány ÚMČ a MMBOŠMT a dalším orgánům jménem mateřské školy. Ve své řídící funkci se ředitelka zaměřuje zejména na komplexní rozvoj mateřské školy, k čemuž vytváří materiálně technické, organizační a personální Flora
předpoklady, personální a sociální funkce mateřské školy a školní jídelny a rozvoj a řízení mateřské školy a školní jídelny. vinohradské pražské cvičení pro děti