navazují na rodinnou péči Průcha, Walterová, Mareš, Škola patří mezi nejstarší instituce, které si lidé vytvořili, aby zabezpečili Ohrada svoji existenci. Pro koho byla škola určena a jaké cíle si kladla, vždy souviselo s cíli společnosti a hodnotami, které společnost soukromé školky Zadní Kopanina akceptovala Syslová, Z. Horká, H. V porovnání s jinými vědami se na pedagogiku jako vědu, začalo nahlížet celkově později a předškolní pedagogika jako specializovaná disciplína pedagogiky je velmi mladá. V minulosti zůstávalo malé dítě téměř zcela mimo centrum pozornosti okolí a úvahy o tom, jak by mělo být vychováváno, nacházíme v dějinách zcela ojediněle v rámci obecnějších filozofických úvah. Předškolní pedagogika se utvářela postupně, podle toho, jak se v různých vědních oborech rozšiřovaly znalosti o dítěti a také s tím, Luka jak se výchova v primárním období života stávala stále významnější složkou celého systému výchovy Opravilová, E. Kropáčková, J. Názory na postavení dítěte a jeho společenskou hodnotu se v průběhu dějin velmi měnily. V každé generaci byly tendence hledat jistoty a hodnoty, které jsou v rozvíjejícím působení na dítě nezávislé na prostoru a čase. Zaměření se na rozbor pohledu na dětství v minulosti Zadní Kopaniny soukromé školce může pomoci v porozumění dnešnímu dítěti Kolláriková,Z. Pupala, B. Na úsvitu dějin lidstva přicházelo dítě na svět živelně a valnou hodnotu nemělo. O jeho bytí a nebytí se rozhodovalo jako o věci, což dosvědčuje například otcovo právo veta nad životem nežádoucího,
nadbytečného či neduživého dítěte nebo regulace počtu příslušníků kmene a preference žádoucího pohlaví Kolláriková,Z. Pupala, B. s. První zmínky o výchově nejmenších dětí se objevují v antice. V té době se poprvé začalo uvažovat o hodnotě dětství jako o přípravě soukromá školka Zadní Kopaninu budoucího občana, ale zároveň byl tolerován krutě reálný postoj k dětství ohrožující samotnou existenci dítěte, který přiznával otci instalatér u Prahy 5 Zadní Kopaniny