způsob zvládání předpokladu dítěte ke všemu, co bude v životě později potřebovat. Samostatná tvořivá hra nabízí příležitost k osobnímu prožitku, uplatnění zkušenosti, sebevyjádření a osobitému vztahu ke světu. Hra je základní potřeba dětí a předškolní období by ji mělo dovolit naplňovat v její intenzivní podobě. Volná hra dovoluje používat vlastní tempo i způsob přicházení na kloub fungování okolního světa prostřednictvím spontánního učení Koťátková, S. s. V počátcích předškolního období se objevuje mezi Motola soukromým školkám dětmi hra společná, děti mají stejné téma, ale nedokáží si ještě hrát dohromady. Okolo pátého roku se u dětí začíná objevovat hra Homolka kooperativní, kdy každý jedinec má svou roli, z nichž každá role je nezbytná k průběhu hry Čačka,. V mnohých pedagogických systémech jsou pro hru stanovené určité podmínky, založené na řízení hry dospělým. V současné době existuje mnoho herních programů založených na činnostech, které děti provádí buď pod vedením dospělého, který je u hry přímo přítomen nebo pomocí rozfázovaných programových Vypich kroků. Mluvíme zde o organizované hře Kolláriková,Z., Pupala, B. Opakem hry organizované je hra volná. Smyslem volné hry není pouze její soukromé školky Motol volnost a rozvíjení samostatnosti, ale jedinec se ve spontánní hře dobrovolně svým vlastním tempem učí, zkouší, zkoumá a přemýšlí. Snahou dospělého by mělo být vytvořit dítěti vhodné podmínky pro získávání daných zkušeností Deissler,H. Lze rozlišit několik
základních typů her. Ve hrách, ve kterých jedinec přebírá různé role, je inspirován vlastními zážitky ze své rodiny a běžného života je hra přímým prostředkem sociálního učení. Dítě si nevědomě zkouší různé sociální role a své reakce na situace v nich, Bílá Hora které by pro něj ve skutečnosti mohly být i značně stresující. Tento typ her se nazývá námětové hry. V takovéto hře má dítě celou Butovice situaci pod kontrolou, mizí tenze, která by mohla při běžných situacích nastat a jedinec také může měnit podmínky podle toho, aby pro něj vše dopadlo pozitivně. Jako další typ her můžeme zmínit konstruktivní hry. Do této skupiny her, patří všechny hry, při kterých dítě soukromé školky Motol něco vytváří, různé stavebnice, hra na písku, stavění hradů a bunkrů, ale také hry s papírem. Vystřihování, skládání, omalování. soukromých školkách Motole Tyhle hry jsou zaměřené hlavně na motoriku, poznávací procesy a myšlení. Důležitý je u nich zejména výsledek tvoření. Jedinec je s ním autosklu Praha 6 Motol