závislosti na schopnostech rodičů a míře jejich vzdělanosti. Ve výchově dítěte se odráží hodnotový systém celé rodiny i celková úroveň obou rodičů. Rodinné prostředí rozvíjí kompetence, které jsou v dané rodině důležité a cíleně potlačuje ty, které tu soukromé školky Lochkov významné nejsou Vágnerová, M. Dle Čápa průběhu života jedinec přijde do styku nejen se svou rodinou, ale i s velkým počtem lidí, se Praha 16 kterými si vytvoří osobní vztahy rodinné, partnerské, kamarádské nebo přátelské. Velmi důležitou skupinou je skupina vrstevnická. Vliv vrstevníků na dítě je velice důležitý již v dětství, kdy jedinec touží být skupinou akceptován a pozitivně hodnocen. Pokud se nedokáže přizpůsobit požadavkům skupiny, mohou být reakce vrstevníků nepříznivé a negativně tak ovlivnit jeho další vývoj. Častým zdrojem obtíží ve vývoji je posměch vrstevníků nebo i některých dospělých, který je adresován dětem nějak postiženým nebo i jen Lahovičky nápadným či odlišným od průměru. Zkušenost ukazuje, že se děti dovedou posmívat svému vrstevníku téměř pro cokoli, i kdyby si to měly uměle najít nebo udělat z přednosti nedostatek Čáp, J. s. Dle Vágnerové je dalším významným činitelem ovlivňujícím dětskou osobnost školka soukromá Lochkovem škola. Školské zařízení by mělo převážně rozvíjet nejen poznávací schopnosti a různé dovednosti, ale mělo by i působit jako důležitý socializační činitel rozvíjející určité osobnostní vlastnosti. Jak uvádí Smékal formativní vliv školy je v dnešní době
sledován spíše se zřetelem k didaktickým požadavkům a k jejich dodržování. Téměř se nesledují souvislosti mezi tím, jak je dítě

Pro Family Čiperka Modřany
Montessori Children´s House
MŠ A JESLE JITŘENKA
Maxíkova školka a jesle Stodůlky
Sloník
SmartKids Luka
SmartKids Hůrka
SmartKids Stodůlky
Rodinné centrum Honzík - Kamýk
Mateřská škola EduArt Libuš
Julinka
MAM Prostor Stodůlky
Dětská skupina Progres Smíchov
Dětská skupina Ježeček
Školka Na houpacím koni
Dětská skupina Korálky
Smarties
Dětský lesní klub Lesíček
Ekoškolka Děvínek
Magic Rainbow