radlice
zákony logiky, a je tudíž nepřesné, má mnohá omezení Vágnerová, M. s. Jak uvádí Langmeier, J. Krejčířová, D. kolem čtvrtého roku se Radlická vývoj inteligence dítěte dostává z úrovně předpojmové, nebo li symbolické na úroveň názorového myšlení. V předešlé úrovni užívalo dítě slov nebo symbolů jako podpojmů, které byly ještě stále vázány na konkrétní předměty i když už směřovaly k obecnosti. soukromé školky Radlice V této úrovni již jedinec uvažuje v celostních pojmech vznikajících na základě podstatných podobností. Jeho uvažování je však stále vázáno na vnímané či představované, vždy se dítě soustředí na to, co vidí nebo vidělo v minulosti. Lze tedy říci, že v této etapě se dítě ve svých úsudcích stále ještě váže na názor, což nebylo v minulosti vůbec schopno, protože postupovalo pouze podle analogií. soukromé školky Radlice Šulová in Mertin, V. Gillernová, I. zase uvádí, že v rozmezí třetího a šestého roku dítěte dochází postupně k uzavření symbolického, předpojmového myšlení, jehož hlavní úlohou je osvojování mateřštiny a postupné ujasňování jednotlivých pojmů jako Smíchovské nádraží jeden, někteří, všichni apod. V předškolním období dítě přechází z otázky Co je tona otázku Proč, protože už ví, že vše kolem něho má nějaké označení. Dítě se začíná zajímat o souvislosti okolního světa a velice důležitou roli zde hrají dospělí, kteří touhu dítěte po vědění uspokojují. Rozvoj vnímání dítěte závisí na rozvoji smyslových orgánů. Prostřednictvím všech činností,
které dítě vykonává, dochází k jeho rozvoji. Pokud učitelé nebo rodiče komentují činnosti dítěte a podněty, které na dítě působí, vnímání dítěte a jeho chápání jevů kolem se stává kvalitnějším, dítě si všimne velkého množství detailů, čímž získá více soukromým školkám Radlic zkušeností Kucharská, Švancarová, Vzhledem k tomu, že předškolní dítě je egocentrické, chybí odlišení mezi psychologickou realitou Zlíchov dítěte a objektivním světem reality. Dítě je středem vlastního světa představ a myšlenek a jen s obtížemi zaujímá hledisko jiné osoby. Je přesvědčeno, že i ostatní sdílejí jeho úhel nazírání. Právě kontakt s vrstevníky umožňuje postupnou korekci tohoto zkreslení. Šulová, L. in Mertin, V. Gillernová, I. s. Dle Vágnerové dítě promítá své osobní preference a představy do poznávání světa, a to jeho anglické školce v Praze 5 Radlicích