předškolního dítěte se projevuje zejména zdokonalováním pohybové koordinace. Pohyby dítěte jsou hbitější, elegantnější, plynulejší a jedinec je schopný při společných činnostech velmi dobře vypozorovat a napodobovat sportovní aktivity. Je to vhodné období pro zahájení sportů, dále také hry v tomto období jsou povětšinou spojeny s pohybem. Vývoj pohybové koordinace se také projevuje v rozvoji sebeobsluhy, jedinec je schopný se samostatně obléci a vysvléci, zavazovat si tkaničky, postarat se o osobní hygienu nebo poskládat si věci Šulová in Mertin, V. Gillernová, I. Motorický vývoj souvisí s celkovou aktivitou dítěte mezi třetím a šestým rokem, s možností pohybu a podmínkami, Barrandov které dítěti vytváříme pro rozvoj motorických schopností a dovednostíŠulová in Mertin, V. Gillernová, I. s. V tomto období dochází k dalšímu rozvoji a to jemné motoriky. Dítě si rádo hraje s různými materiály s pískem, kostkami, plastelínou, kamínky, látkou, korálky. Je okouzleno rozmanitými tvary kolem sebe a má zálibu zkoumat je, skládat, řadit vedle sebe a používat převážně hmat. S rozvojem jemné Klukovice motoriky souvisí také rozvoj kresby Langmeier, J. Krejčířová, D. Předškolní dítě vyjadřuje svůj názor na svět v kresbě, vyprávění soukromé školky Malá Chuchle nebo ve hře, v nichž se plně projeví typické znaky dětského myšlení i emočního prožívání. Skutečnost je zde zjednodušená, srozumitelná, a případně i méně ohrožující. V této podobě uspokojuje dětskou potřebu jednoznačnosti světa, který má požadovanou soukromou školkou Malé Chuchli
strukturu a platí v něm jasná pravidla. Takový svět se dítěti jeví bezpečný, lze se v něm snadno orientovat a lze se na něj spolehnout soukromé školky Malá Chuchle Vágnerová, M. Dle Šulové in Mertin, V. Gillernová, I. s. dítě v předškolním věku přechází od spontánního čárání, kdy je kresba mnohoznačná a často jedincem popisovaná pokaždé jinak až ke schopnosti dobře napodobit základní tvary. Jedinec okolo tří let je schopen Zlíchov napodobit směr čáry, dokáže nakreslit čáru vertikální, horizontální i kruh dle předlohy a spontánně malovat postavu člověka, nejprve jako hlavonožce. Znázorňování člověka jako hlavonožce může odpovídat úhlu vidění světa tříletým dítětem, které z osob ho cvičením dětech Praha 5 Malá Chuchle

Montessori Children´s House
Pro Family Čiperka Modřany
Pro Family Točitá
MŠ A JESLE JITŘENKA
Sloník
Rodinné centrum Honzík - Kamýk
Mateřská škola EduArt Libuš
Rodinné centrum Honzík - Pankrác
Foxíkova dětská skupina Krč
SmartKids Hůrka
Dětská skupina Progres Smíchov
Dětská skupina Progres Pankrác
MAM Prostor Malvazinky
Smarties
Dětská skupina Ježeček
Ekoškolka Děvínek
Školka Na houpacím koni
Dětská skupina Korálky
Dětský lesní klub Lesíček
Vyšehrad Monsters