různé znalosti, schopnosti a dovednosti. V mateřské škole jde u dítěte o osvojení si všeobecné pohybové schopnosti, radosti z pohybu. Motorický vývoj dítěte závisí na fyziologických procesech zrání. Struktura našeho organismu, zvláště centrálního nervového systému, Praha 20 tvoří základ pro motorický vývoj, který je však podstatně ovlivněn prostředím. K vlivům prostředí se počítá předmětné prostředí soukromé školky Praha 20 byt, hřiště, mateřská škola, stejně jako personální prostředí rodičů, učitelů, kamarádů. Hermová, Pro pohybový vývoj neexistují Chvaly žádné strnulé normy. Za předpokladu, že děti mají dost podnětů a možností, aby rozvíjely pohyb, dosáhnou koncem předškolního období motorického vývojového stavu, který se již podobá stavu motoriky dospělých osob. Motorické schopnosti jsou obecně vymezovány jako soubor předpokladů, které vedou k úspěšné pohybové činnosti. Nejlépe pohybové schopnosti vystihuje to, že jsou vnitřními vrozenými soukromou školkou Praze 20 předpoklady a prostředím jsou ovlivňovány jen částečně, nejsou specifické pro jednu specializovanou činnost a jsou poměrně stálé v čase Mužík, Proces rozvoje schopností je dlouhodobý a pozvolný. Dítě roky Podporovat správný růst a funkční vývoj, zabezpečovat dětem dostatek tělesné aktivity, klást důraz na každodenní pobyt dítěte venku, zvyšovat jeho odolnost a zdraví otužováním. Provádět zdravotní cviky dechová cvičení vědomé uvolnění celého těla procvičování a uvolňování svalstva celého těla, uvolňování ruky,
zápěstí a prstů Dítě by mělo umět plazit se pod nízkou překážkou přelézat nízké překážky a prolézat překážky slalomem soukromé školky Praha 20 zvládnout plynulou chůzi se správnými pohyby paží zvládnout chůzi s různými polohami paží při chůzi překračovat nízké překážky mateřskými školami u Prahy 9 Prahy 20