kompetencí pojednává celá řada pedagogů, která na problematiku nahlíží z nejrůznějších hledisek. Obecně a nejčastěji můžeme Chvaly pedagogické kompetence dělit podle toho, jak se s nimi setkáváme v přípravném vzdělávání pedagogických pracovníků, tedy podle takové struktury, s jakou se seznamují samotní učitelé v rámci svého formálního vzdělávání. V takovém případě se setkáváme s kompetencemi Chvaly soukromým školkám osobnostními, předmětovými a profesně pedagogickými. K osobnostním kompetencím jsou vztaženy předpoklady týkající se osobnosti samotného pedagoga např. zodpovědnost, empatie, tolerance, schopnost řešení problémů, tvořivost,. Tyto kompetence jsou do určité míry závislé Praha 20 vrozených dispozicích jedince. Předmětovými kompetencemi se rozumí ty, které se vztahují k disciplíně či vyučovacímu předmětu a stupni školka soukromá Chval a druhu školy pro který je učitel připravován. A profesně pedagogickými kompetencemi rozumíme ty, kterými učitelé uskutečňují výchovně vzdělávací proces. Jedná se o teoretickou i praktickou vybavenost pedagoga, která mu umožňuje zvládnutí jeho profesních úkonů. Konkrétně jde např. o znalost diagnostických metod a schopnost jejich užití v praxi, znalost a užití nejrůznějších didaktických technik, komunikativní dovednosti atd. Vašutová, Švec, Toto dělení tvoří základ pedagogické přípravy učitelů ovšem dle Vašutové ani tento komplex učitelských dovedností nepokrývá vše, co by učitelé měli pro řádný výkon své profese zvládnout, neboť znalost a kompetencí,
které ve své praxi užívají, je potřeba mnohem více. Navíc poměr těchto třech základních skupin kompetencí se v rámci formálního vzdělávání pedagogů vyskytuje v dost nevyváženém poměru, přičemž největší důraz je kladen na získání kompetence v předmětové oblasti a to na úkor zbylých dvou částí Blížkovský in Blížkovský, Kučerová, Kurelová, Mohlo by se zdát, že kompetence v této oblasti, těhotenská cvičením ve Praze 9 Chvalech