Shoda ve výchově s partnerem Jakou formu odměny nejčastěji používáte Tuto otázku, jakou formu odměny rodiče nejčastěji používají, jsem opět vyhodnotila otevřeným kódováním a získala jsem tyto odpovědi Nejčastěji rodiče používají pochvalu, druhou nejčastěji uváděnou odměnou byla sladkost. Méně frekventovaná byla odpověď splnění přání nebo nová hračka. Rodiče volili různorodé odpovědi, tedy odměny, nejvíce používaná forma odměny je ale pochvala a sladkost. Překvapilo mě, že se objevila možnost čtení pohádky za odměnu, o čemž si myslím, že to by mělo být samozřejmostí. Výsledky zobrazuje graf č. Graf č. Odměny Jakou formu trestu nejčastěji používáte soukromé školky Jahodnice Při zpracovávání otázky, jakou formu trestu volí rodiče, jsem opět vyhodnocovala otevřeným kódováním a dozvěděla jsem se následující nejčastější odpověď byla, že zakážou svému dítěti sledování televize. Dále rodiče zakážou svému dítěti oblíbenou činnost, domluví mu a stejně tak zvolí fyzický trest. Z odpovědí je zřejmé, že největším trestem je pro děti odmítnutí sledování televize a Jahodnice přirozené činnosti dítěte, tedy zřejmě hra. Formy trestu jsou v grafu č. Graf č. Trest Vyhodnocení rozhovorů Po zrealizovaných rozhovorech Jahodnic soukromých školek s ředitelkou a vedoucí učitelkou jsem tyto rozhovory doslovně přepsala, přepisy uvádím v příloze č. a č. Chtěla jsem tímto zjistit, Praha 14 jaké jsou odpovědi na šetření z dotazníku ze strany učitelek. Výsledné zjištění je takové, že obě učitelky seznámily rodiče se
Školním vzdělávacím programem na první schůzce a dále je tento dokument veřejně přístupný a vyvěšený v šatně. Rodičům byla Lehovec navržena spolupráce a byli vybídnuti k navrhování dalších aktivit či podávání svých podnětů k další práci. Spolupráci hodnotí obě učitelky velmi dobře, rodičům jsou podávány dostatečné informace formou konzultací, informací o individuálních plánech v případě potřeby, radou či doporučením na odborníky nebo literaturu. Kromě výchovné složky považují učitelky za velmi důležitou i spolupráci s Zborov rodiči předškolních dětí, které se připravují na vstup do základní školy. Na jedné z mateřských škol zavedli edukativně stimulační skupinky, druhá škola děti připravuje ve vyhrazeném dopoledním čase. Obě učitelky uvedly, že to, co se jim nedaří, je víceméně ovlivněno zaměstnaností rodičů a jejich dobou návratu, tedy nízká účast na mimoškolních aktivitách, kdy by tuto spolupráci chtěly více do budoucna rozvinout. V otázce nabídky činností a aktivit školy si učitelky myslí, že je zajímavá především svým prožitkovým montessori školkou Prahou 9 Jahodnicemi