setkáváme s jistou představou o tom, jak by měla učitelka vypadat, jaké by měla mít vlastnosti, charakter. Tyto představy se spolu s vývojem společnosti neustále mění, ovšem jejich podobu neovlivňuje jen čas, ale různí se také v závislosti na tom, kdo o této problematice Klíčov smýšlí. Jinou představu o osobnosti učitelky mohou mít děti, jinou jejich rodiče, jinou zaměstnavatel, jinou veřejnost, Ostatně i názor každého jedince může být i výrazně odlišný od názorů těch ostatních. Na to, jaká by učitelka měla být, působí tedy neobyčejně soukromých školkách Klíčově velké množství tlaků, které profil učitelky ovlivňují a snaha vytvořit jeho jednotnou podobu se stává o to složitější. Představy o učitelce mají svou pevnou základnu ukotvenou v legislativě, ovšem názor na to, jaká by měla být její osobnost je pouze předmětem diskuzí, dohadů a ideálních představ. V souvislosti s ideálními představami je nutno si uvědomit, že ve své podstatě jde o nejvyšší formu Kolbenova dokonalosti, perfekcionismu, který je však nedosažitelný. Všechny seznamy ideálních vlastností učitelky, jsou tedy jen hypotetickým konstruktem, který je nutno brát jen jako inspiraci vztaženou k přípravě pedagogů a ne jako návod plnění. Koťa in Havlík, Koťa, Spilková, Štech, Švecová, Tichá, v této souvislosti zmiňuje nutnost motivace. V případě, že by skutečně existovala učitelka, která by splňovala všechny požadavky ideálu, ztratila veškerou motivaci k zlepšování své práce a také by se jí uzavřely veškeré možnosti soukromé školky Klíčov
osobního růstu, protože by už všechny splňovala. Doplnila bych, že učitelka by měl fungovat také jako vzor, měla by být symbolem soukromé školce Klíčovem přirozeného člověka se všemi svými nedostatky, měla by vystupovat jako člověk, který sice není perfektní, přesto však je svou pílí schopen postupného zlepšování své činnosti. Právě onu lidskou touhu a snahu po tom být lepší by děti z osobnosti učitelky měly cítit a měly si ji vzít za vzor spíše, než strojenou představu učitelky hnanou za ideálem dokonalosti. Přesto však představy o tom, jaká by učitelka měla být neustále vznikají a vznikat budou. Určují totiž směr s ohledem na výše zmíněné meze, které s sebou jakýkoli ideál autosklem Prahou 9 Klíčovem