se podívat na praxi jiných. Jedním z častých zařízení je dětský koutek, který v současnosti funguje i v rámci fakulty. Poměrně novým soukromé školky Michle opatřením je potom dětská skupina. Na rozdíl od školek nemusí mít dětské skupiny například zahradu, neřídí se pevným vzdělávacím programem a stravu si mohou zajišťovat sami rodiče. Jedná se o typ služby poskytovaný na neziskové bázi. Na tomto místě bych chtěla z soukromým školkám Michli pohledu ředitelky zkoumané firemní školky obecně zhodnotit fungování firemní školky a porovnání s běžnou státní školkou. Firemní školku hodnotím pozitivně, ale ta komunikace je trochu složitější. Sice se lehčeji uvolňuje finanční dotace. Na obci je to mimo rozpočet složitější. Je to lepší i v tom případě doplácení platů. Ale právě v komunikaci a v tom, jak školku organizovat máte ve státní Kačerov školce větší volnost. Neovládá Vás reklama. Ředitelka si myslí, že jak po administrativní, finanční i personální stránce funguje školka dobře. V rámci firemní školky se mohou objevit omezení ze strany komunikace se zřizovatelem, který může mít rozdílné požadavky, než jsou kladeny v rámci státních školek. Ve státní školce má tak personál větší volnost, ale je náročnější získat finanční Budějovická dotace. Kdyby měla ředitelka školky něco doporučit, bylo by to částečné vzdělání zaměstnavatelů v oblasti pedagogiky. Hlavní výzkumná otázka se zaměřovala na faktory, které ovlivňují vznik a implementaci firemní školky v zaměstnavatelské organizaci. Obecně lze hovořit o
legislativě a státních dotacích, velikosti firmy a počtu zaměstnanců, protože, jak bylo výše zmíněno, pro malý podnik nemusí být z různých důvodů firemní školka nejefektivnějším řešením. Konkrétní činitelé, které ovlivňují vznik a dávají impuls k založení michelský pražský cvičit dítěte