Be Happy
Cílem naší školky je poskytnout vašemu dítěti v prostředí rodinného domu takové místo, do kterého se bude vracet s radostí a odcházet štastné. Během celého dne chceme vaše dítě rozvíjet tempem, které odpovídá jeho individuálním potřebám a možnostem, a na základě znalostí senzitivních období vašeho dítěte s ním pracovat tak, aby rozvoj jeho osobnosti a nadání byl co nejefektivnější. Ve všech dětech pěstujeme láskyplný vztah k rodině i kamarádům. V naší školce si pomáháme, podporujeme se, experimentujeme, tvoříme a smějeme se. Snažíme se o to, aby se vaše dítě naučilo starat nejenom o své vlastní potřeby, ale zároveň získalo povědomí o zodpovědnosti a aktivitách, které přispívají ke společenství jako celku.
Program

8,00 – 9,00 příchod dětí do školky
8,00 – 11,00 Montessori blok (práce s materiálem, projekty, elipsa, svačina)
11,00 – 12,00 pobyt venku (procházka, pobyt na zahradě)
12.00 – 13.00 oběd, možnost vyzvednutí dětí
13.00 – 14.00 odpočinek
14.00 – 17.00 práce s montessori materiálem, zájmové kroužky
* pozdější vyzvedávání dětí je možné zařídit po předchozí domluvě
Aktivity a kroužky

Montessori workshop (rodiče s dětmi)
Rodiče s dětmi mají možnost v 90 minutách prožívat společné chvíle při práci, objevování a experimentování s Montessori materiálem. Na každém workshopu si něco vyrobíme, naučime basničku, nebo nějakou novou písničku. Trpělivým průvodcem vám bude naše paní učitelka Jana.
Montessori workshop (děti bez rodičů)
Obsahově stejný jako kurz rodiče s dětmi.
Výtvarné tvoření
Utváříme otevřený a vnímavý postoj vůči přírodě a jejim darům. Poznáváme šíři přírodních materiálů. Rozvíjíme tvořivost a formujeme osobnost dítěte prostřednictvím výtvarného sebevyjádření. Snažíme se o zapojení sčech smyslů do tvořivého procesu. Hledáme cesty vlastního výrazu a rozpoznávání vnitřního vedení dětské duše. Respektujeme a tolerujeme tvůrčí projevy ostatnních. Pěstujeme empatii.
Jóga pro děti
Jóga navozuje harmonický rozvoj tělesné a duševní stránky osobnosti dítěte. Pomáhá naučit se vnímat sebe sama v návaznosti na běh přírody, vnímání tělesných rytmů a funkcí. Rozvíjí imaginaci a schopnost empatie. Učí správně dýchat. Rozvíjí hrubou i jemnou motoriku (jóga prstů)
Hudebně pohybová průprava
věk: 3 – 6 let
Náplní kurzu je práce s písničkou, rytmizace a hra na hudení nástroj. Součástí hodiny je pohybová sekvence, kde se děti naučí základním tanečním krokům a postojům.
Franzoucský jazyk s prvky Montessori pro začátečníky
věk: 3 – 6 let
Během prvních pěti let života prochází dítě senzitivním obdoím rozvoje jazyka. V této době se učí řeč a jají pravidla pouhým poslechem při běžných aktivitách a hře. Rozvoj řeči je obohacen při zapojení všech smyslů. Nepromeškejte toto období a učte přihlašte se na kurz!
Anglický jazyk s prvky Montessori pro začátečníky
věk: 3 – 6 let
Během prvních pěti let života prochází dítě senzitivním obdoím rozvoje jazyka. V této době se učí řeč a jají pravidla pouhým poslechem při běžných aktivitách a hře. Rozvoj řeči je obohacen při zapojení všech smyslů. Nepromeškejte toto období a učte přihlašte se na kurz! www.gokids.cz
Filozofie školky

Principy metody
Ve svém systému vidí Montessori roli učitelky v nenápadném vedení a taktní pomoci. Její vědecká pedagogika je založena na úplném svobodném výběru konkrétních činností a prostředí, na volných a přirozených projevech dětí. Odmítá přímé zasahování do dětské činnosti. Svoboda pohybu se stala pravidlem a jejím jediným omezením byl požadavek slušného chování a pořádku. Svoboda však neznamená, že člověk může dělat, co chce, nýbrž, že následuje svůj vnitřní zákon. Svoboda bez organizace práce by byla zbytečná. Dítě nechané svobodně bez činnosti by bylo ztraceno. Má však mít možnost si volit takovou činnost, kterou chce provádět. U malých dětí je to především hra. Přechod od hry k práci je nenápadný, těžko lze stanovit meze hry a práce. Ideálem by měla být hra klidná, bezkonfliktní. Jestliže konflikty vznikají, děti je mají řešit samy. Ovšem za předpokladu, nejde-li o konflikty většího rozsahu. Sociální konflikty poskytují dětem příležitosti pro rozvoj sociálních dovedností. Vedou je k převzetí zodpovědnosti v jednání samy za sebe. Každý jednotlivec je brán jako součást celku. Všechny jeho potřeby a zájmy jsou neoddělitelné a jejich důležitost je rovnocenná.
Metodika práce
Metodika práce je detailně rozpracována a je rozdělena do těchto základních oborů : cvičení praktického života – zahrnuje péči o vlastní osobu, péči o okolí a prostředí, ve kterém se dítě pohybuje, zdvořilostí formy chování smyslový materiál – získávání smyslového vnímání manipulací s předměty řeč a jazyková výchova – při jazykové výchově mají velký význam básně, rýmy, hádanky, prstohry, scénky, pohádky, děti vyprávějí své příběhy matematika – využívá speciální didaktické pomůcky kosmická výchova – dítě poznává okolní svět ve vzájemných souvislostech, výchova k míru, zeměpis, přírodopis atd.
Funkce učitele
Funkce učitele je jedinečná a náročná. Učitel není učitelem v pravém slova smyslu, ale „průvodcem“. Musí sledovat senzitivní fáze dítěte, vytvořit přirozené prostředí, respektovat svobodu dítěte, podporovat jeho aktivitu, tvořivost. Učitel si o každém dítěti vede záznamy, jak zvládlo jednotlivé kroky.
Výuka

Děti od 4 do 6 let věku
Při práci s dětmi ve 4-6 let se učitel zaměřuje na rozvoj
senzorické oblasti dítěte
jazyka
matematického vnímání
poznávání sebe a světa ve kterém žiji
Věk dětí

V současnosti navštěvuje naši mateřskou školu 20 dětí v celodenním programu. Děti jsou rozděleny do dvou tříd. Třída A ve složení dětí 3-4 letých a třída B ve věkovém složení 4-6 letých dětí. Obě třídy se setkávají během dne ve společných činnostech.
Personál

Lenka Svobodová
srdce naší školičky a garant Montessori pedagogiky
Pedagogická fakulta Plzeň, obor učitelství pro 1.stupeň základní školy
Diplomový kurz Monessori pedagogiky (Společnost montessori ČR)
Iva Quittnerová
ředitelka a koordinátorka centra
Střední pedagogická škola, obor pedagogika předškolního a mladšího školního věku
Univerzita Hradec Králové – pedagogická fakulta, obor speciální pedagogika; učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Univerzita Palackého Olomouc, filozofická fakulta, obor jednooborová psychologie
Právnická fakulta Univerzity Karlovy – přechod na dálkové studium Vysoké školy právní (studium momentálně přerušeno)
Certifikace a školení:
škola One Brain (metoda jednotného mozku) – kineziologie
znakový jazyk I.modul
rytmická a pohybová výchova dětí předškolního a mladšího školního věku
diagnostika dětské kresby
Všechen svůj volný čas věnuje své rodině. Když ji náhodou zbyde čas jenom pro sebe, věnuje ho cvičení, nebo dobré knize.