odlišné hledisko. Předpokládá, že co ví on, vědí i ostatní. Zakrývá si rukou oči v domnění, že ho ostatní nevidí, když nevidí on je. Při hře spoléhá na to, že všichni respektují stejná pravidla jako on. Díky tomuto stylu myšlení se děti ve stejném věku často Ládví dostávají do konfliktů a přátelství v tomto období ještě nemají dlouhé trvání. Vágnerová ve své publikaci definuje typické znaky Praha 18 myšlení předškolního dítěte. Jedním z nich je zmíněný egocentrismus. Druhým typickým znakem je tzv. Fenomenismus, jež značí fixovanost soukromé školky Zdiby na určitou podobu světa. Dítě je ve svém vnímání fixováno na nějaký obraz reality, a není schopno jej opustit. Svět je pro něj takový, jaký vypadá. Například není schopno přijmout fakt, že velryba není ryba. Dalším typickým znakem je magičnost. Říčan tento způsob Zdibech soukromými školkami myšlení rys myšlení definuje tak, že předškolní dítě se ztotožňuje s představou, že jeho slovo nebo myšlenka má tzv. magickou výkonnou moc. Pokud se uskuteční něco, co si přeje, mívá velmi silný pocit viny nebo naopak pocit úspěšného kouzelníka. Nerozlišuje mezi činem a přáním. Dětské myšlení je dle něho dále antromorfní tzn., že dítě připodobňuje neživé věci, stromy, zvířata apod. lidem. Například, autíčko je nemocné, musí k panu doktorovi do servisu, nebo slunce svítí, protože je hodné, apod. Svými neustálými otázkami typu Proč A jak, postupně dochází k tématu světa a lidského života. Na vše potřebuje vysvětlení adekvátní jeho myšlení, vědecká
vysvětlení mu nedávají smysl. V otázce zrození člověka si často myslí, že existovalo již před narozením například, bylo na houbách, téma smrti vnímá jako velkou záhadu, často se jí i bojí. Ohledně vnímání smrti existují individuální rozdíly, některé děti věří Vychovatelna ve znovuzrození, jiným to jako útěcha nestačí proč by jinak na hřbitově bylo tolik hrobů. Ve chvíli, kdy však dětem zemře někdo blízký, nejsou schopny skutečně truchlit. Nedovedou pochopit smrt jako něco definitivního. Jako poslední znak Vágnerová označuje tzv. Bulovka Absolutismus, což je Přesvědčení, že každé poznání musí mít definitivní jednoznačnou platnost. Relativita názorů dospělých je pro soukromé školky Zdiby dětskou mysl nepochopitelná. Jako příklad Vágnerová uvádí případ chlapce, který nesouhlasil stvrzením, že zubní pasta XY je nejlepší, protože minule říkali, že nejlepší je jiná. Tento způsob myšlení je jedním z projevů dětské potřeby jistoty. Nerespektuje zákony logiky. Přistupuje k neživé věci jako k lidské bytosti Tříleté dítě pozorně poslouchá pohádky, vyprávěné příběhy případně soukromou školku Zdiby komentuje. Rádo se dívá do knížek a předstírá, že čte, podle obrázků v knížce příběh převypráví. Oblíbené jsou napínavé montessori školce nejblíže Prahy východ Zdib