případů. Empirický vyjadřuje klíčovou charakteristiku, kdy základem případového šetření je sběr skutečných dat, které se vztahují k Radlická případu. Klíčové jsou pro případové studie kvalitativní techniky, tj. všechny formy pozorování a rozhovorů apod. Při výzkumu jsem použila dokumentaci aktuálních událostí, dotazování, pozorování a využívala jsem všechny dostupné zdroje dat Sedláček, M. in Švaříček, R. Šeďová, K. K dosažení výzkumných cílů jsem si stanovila následující výzkumné teze Teze Rodiče dětí předškolního věku volí soukromé předškolní vzdělávání proto, že jde o současný trend. Teze Rodiče předškolních dětí považují soukromé vzdělávání za kvalitnější. Teze Pro rodiče předškolních dětí je prioritní zaměření mateřské školy. Charakteristika výzkumného Anděl vzorku Kvalitativní výzkum byl prováděn s rodiči dětí předškolního věku, které navštěvují plavecký Klub v Výzkum byl proveden v prostorách Klubu, který je zároveň také organizací pořádající letní a zimní pobyty pro děti s výukou plavání. Během školního roku pořádá Klub akce pro děti předškolního věku a provozuje soukromou mateřskou školku. V již zmíněném klubu jsem instruktorkou, proto jsem oslovila rodiče, které velmi dobře znám, jsem seznámena s jejich rodinnou situací a mám pedagogické zkušenosti s jejich dětmi. Měla jsem soukromých školkách Smíchovem možnost předškolní zařízení, do kterých jednotlivé děti dochází navštívit a na případné zajímavosti se dotázat rodiče soukromé školky Smíchov
polostrukturovaným rozhovorem nebo častěji rozhovorem narativním. I když byl každý případ jiného charakteru, vzhledem k daným specifikům dítěte, ve všech případech se jednalo o rodiče, kteří mají velký zájem o rozvoj svého dítěte, proto také navštěvují již zmíněný plavecký klub a účastní se většiny akcí, klubem pořádaných. Ve studii jsem provedla rozhovory s pěti matkami dětí předškolního věku. Z důvodů ochrany jejich osobních údajů a zachování anonymity jim byla přidělena smyšlená jména podle abecedy a to v tom pořadí, ve Smíchov soukromou školku které byly rozhovory provedeny. Základní údaje o účastnících výzkumu jsou uvedeny v tabulce Paní Andrea má let, je rozvedená a má letého soukromou školkou Smíchově syna. Žije v rodinném domě v s rodiči. Má vysokoškolské vzdělání, přírodovědného zaměření, předtím studovala gymnázium. Otec Smíchovské nádraží dítěte je ve stejném věku jako paní Andrea, jeho dosažené vzdělání je také vysokoškolské. Rodinu opustil záhy po předčasném narození dítěte v týdnu, kdy situace pro dítě nebyla zcela příznivá. V současné době založil novou rodinu, má půlroční dceru. Syna si bere nepravidelně, zpravidla každý druhý víkend. Matka chodí do práce na poloviční úvazek, chlapce často hlídají prarodiče. V posledním, tedy předškolním ročníku, začal chlapec navštěvovat mateřskou školu Začít spolu. Předtím navštěvoval běžnou mateřskou školu. Matka hlídají dítě Prahou 5 Smíchovem