takové, které jsou jim prospěšné a slouží k jejich pozitivnímu vývoji. Změnila se jejich situovanost. Podle Heluse jsou situovaností Roztyly myšleny životní podmínky, které na děti doléhají a ovlivňují jejich prožívání. Rodiče dnes mají možnost volit mezi mateřskými školami klasickými a alternativními. Většina rodičů uvádí, že důvod, proč umísťují svoje dítě do mateřské školy, je sžití s kolektivem, socializace dítěte. Proces socializace Socializace celoživotní proces, v jehož průběhu si jedinec osvojuje specificky lidské formy chování a jednání, jazyk, poznatky, hodnoty, kulturu, začleňuje se tak do společnosti. Realizuje se hlavně sociálním učením, sociální komunikací a interakcí, i nátlakem. Průcha, Walterová, Mareš s. Podle Řezáče je smyslem socializace polidštění, tedy humanizace jedince, soukromé školky Roztyly zároveň můžeme chápat socializaci jako včlenění jedince do společnosti. Řezáč uvádí základní etapy sociálního vývoje jedince. etapa dítě je v bezprostředním kontaktu s matkou a identifikuje se s ní, později se tento okruh rozšiřuje i na ostatní členy rodiny. Je to období Spořilov manipulace s předměty. Pro dítě v tomto období je nejdůležitější sociální kontakt, toto období je zakončeno vznikem a uvědoměním JÁ. soukromým školkám Roztyly etapa je doprovázena hlavní činností, a tou je hra. Dítě si zpočátku hraje s dospělým, později s jiným dítětem a pak i s hračkou. V období let si děti nejprve hrají samy vedle sebe, později už spolu. Dítě odlišuje okolní sociální svět na MY děti a ONI dospělí. V
této době je také začleňováno do širší společnosti, tedy do mateřské školy. Dítě se snaží osamostatnit a najít si své místo mezi Chodovec ostatními. V etapě se hlavní činností stává učení. Dítě se dozvídá nové poznatky, učí se poznávat svět z jiného pohledu. Zároveň Praha 11 jsou vytvářeny základní postoje k různým odvětvím lidské činnosti a práce, k uznávaným hodnotám. etapa představuje dospělost, hlavní činností se stává práce. S tímto obdobím zároveň souvisí zakládání rodiny, tedy zodpovědnost, péče a výchova potomků. Dětské období je obdobím, kdy dochází v životě člověka k nejrychlejšímu fyzickému a psychickému růstu a vývoji. Vývojové změny duševní roztylské pražské montessori školku