Copyright © 2012-2024 Soukrome-skolky-praha.cz | Registrace do katalogu
soukromé školky Praha 5Magic of Montessori
V kouzelném světe Magic of Montessori nabízíme dětem bezpečný a láskyplný prostor, respektující přístup a podnětné prostředí, které podporuje jejich celistvý a harmonický rozvoj. Respektujeme jedinečnost každé osobnosti. Otevíráme společně dveře zpět do přírody, k přirozeným, čistým a zdravým kořenům člověka. Vzdělávací program jeslí a školky probíhá v českém a anglickém jazyce formou přirozené komunikace. Přijímáme děti od 14 měsíců.
Magic of MontessoriKontakt
Zobrazit kontakty
Zobrazit stránky
Zobrazit ceník
Na Bělici 1045/8
Praha 5 - Slivenec

Magic of Montessori soukromou školkuNaše programy
Jesličky (16-36 měsíců)
Jsou otevřeny dětem od 16 měsíců. Období od narození do tří let, je nejdůležitějším obdobím v životě dítěte. V této době doslova nasavá podněty ze svého okolí. Maria Montessori tento jev nazvala “absorbující mysl dítěte”.

V připraveném prostředí rozvíjíme u dětí především samostatnost v péči o sebe a prostředí. Děti se učí pracovním návykům, dokončení činnosti, práci s chybou a sociální interakci. Pro rozvoj jazyka s dětmi mluvíme česky a anglicky. Zpíváme, učíme se říkanky, básničky. Připravujeme jazykový materiál na rozvoj slovní zásoby, vytváříme prostředí pro rozvoj jemné i hrubé motoriky, věnujeme se aktivitám praktického života.

Školka
Školka je otevřena dětem od 2,5 do 7 let.

Vytváříme přirozené více jazyčné prostředí. Využíváme absorbující mysl dítěte, které se učí cizí jazyk stejně lehce jako mateřský. V oblastech smyslové výchovy, aktivitách praktického života, matematice a jazyku se snažíme používat převážně přírodní materiály.

Máme vybavenou pracovnu Montessori materiály z oblasti praktického života, smyslové výchovy, jazyka, matematiky a kosmické výchovy.

Staráme se o matku zemi jako o zahradu, ve které žijeme. Pěstujeme rostlinky, staráme se o zvířátka, třídíme odpad. Pěstujeme tvůrčího ducha, podporujem radost z práce, emoční inteligenci. Máme se rádi. V prostředí tepla a lásky, klidu, míru a radosti se u nás dětem líbí a děti se tak učí nejlépe. Jsme každý den venku. Pracujeme na zahradě, chodíme na hřiště a na procházky do přírody.

Letní školka
Školka je v provozu i během letních měsíců.

Mimoškolní aktivity
Během školního roku máme připravený pestrý seznam mimoškolních zážitků.

Mimo jiné například:

• návštěva farmy
• návštěva hasičského sboru
• návštěva záchranné služby (prohlídka sanitky)
• výlet do hrnčířské dílny
• bubnování pro děti
• divadlo ve školce či návštěva divadelního představena
• návštěva plemen pracovních psů ve školce a výlet do jejich výcvikového centra
• školka v přírodě
• Radostným zpestřením dne jsou pro děti také různé slavnosti, které v průběhu roku připravujeme. Ve školce slavíme tyto události:

• Mikuláše
• Vánoce
• Velikonoce
• Den maminek
• Den dětí
• Den tatínků

Možnost pobytu dětí i o víkendu.
soukromých školek SlivenecVzdělávání
Montessori pedagogika
Montessori pedagogika je výchovně vzdělávací metoda, jejíž základní principy jsou natolik provázané, že tvoří ucelený systém (vyvíjející se již přes sto let).

Montessori pedagogika vychází z předpokladu, že děti mají přirozenou touhu učit se novým dovednostem, respektuje jejich vývojová období (senzitivní fáze) a aktuální potřeby, pomáhá rozvíjet schopnosti a vnímání sebe sama a okolí.

Připravené prostředí a specifický výukový materiál podporují zájem dítěte o poznávání, usnadňují pochopení nových jevů, pomáhají vytvářet a fixovat pracovní návyky, rozvíjet nezávislost, svobodu rozhodování, koncentraci, sebedisciplínu a smysl pro realitu.

V Montessori systému si dítě samo určuje tempo výuky, volí si, jakou činnost bude dělat, jak dlouho a s kým. Sebehodnocení a sebepoznání jsou důležitou složkou, dítě samo odhaluje své chyby a bere si z nich ponaučení. Učitel k dítěti zachovává respekt, projevuje mu vstřícnost a naslouchá jeho názorům či podnětům.
soukromou školkou Praha 5Role učitele
Role učitele v Montessori třídě se velmi liší od role učitele v tradiční třídě.

Učitel Montessori je především pozorovatel individuálních zájmů a potřeb každého dítěte. Jeho role je postavena na nenápadném vedení a taktní pomoci.

Učitel demonstruje správné používání materialů, které si děti vyberou, sleduje pokrok a vede si záznamy o jejich práci.

Učitel ukazuje cestu. Ukazuje, že když se práce začne, má smysl jí dokončit. Ukazuje, že k naučení se něčeho je potřeba to něco procvičovat.

Učitel chyby netrestá, ale pracuje s nimi jako s ukazateli toho, co je třeba procvičit. S pochvalami zachází přiměřeně, aby se dítě na nich nestalo závislé, aby se učilo vnitřnímu uspokojení ze své dobře odvedené práce.

Nejdůležitějším faktorem v tomto procesu je vzájemný respekt dítěte a učitele.
soukromé školkyStravování a pitný režim
Zdravý vývoj dětí je pro nás prioritou, proto jim poskytujeme veškeré pokrmy výhradně v BIO kvalitě (www.bionea.cz). Celodenní strava zahrnuje 2 svačiny, oběd a pitný režim v podobě neslazeného ovocného čaje, čerstvého džusu a vody. Samozřejmostí je pro nás nabídka stravy vegetariánské a veganské. Jsme schopni zajistit i diety pro děti s intolerancí k laktóze či lepku.