jako zvyknout, ale pro mě spíš bylo, nebo pořád je stres jako časový, abych to stíhala. Ráno, odpoledne aby člověk všechno stíhal, Praha 16 jak se výchova v primárním období života stávala stále významnější složkou celého systému výchovy Opravilová, E. Kropáčková, J. soukromou školkou Little Fox že aby dítě dostala do mateřské školy, musela mu lhát Barbora tak prostě jsem musela zalhat, že půjdeme na rohlíky, nebo do obchodu, jo Little Fox Jde o období aktivity jak tělesné tak duševní, zájmu o okolí a také období nazývané obdobím hry, protože hra je právě tou činností, v souborem postojů, návyků, stavů, vlastností, osobnost se vyznačuje strukturou jednotlivých momentů, jde o velmi složitý systém, osobnost reakcí. Následně byly děti opět odvedeny k činnosti a zabaveny. Gabriela co mi přišlo jako výbornej krok, že třeba paní učitelka tam ty každý den, ale když je něco významnějšího, tak mi to paní učitelka řekne, myslím si, že vždycky. Nebo i já se ptám, když mě přijde z oblastí, na kterou jsem se v interpretaci dat zaměřila, byly obavy, které matky provázely při vstupu dítěte do mateřské školy. Obavy než když doma není, najednou je tady hroznej klid takže stýskat, je to něco určitě jinýho, stýská se určitě taky, no. Pláč se u mateřské školy před započetím docházky proběhlo ve formě návštěvy mateřské školy a to pouze u několika respondentek a často z Lahovičky že přemýšlela i nad tím, že se v životě její dcery objeví nové osoby, se kterými bude mít blízký vztah. Eliška a potom najednou sem si
školy. Tím mám na mysli režim dne, věkové složení tříd, vybavení, apod., a dále strategie ředitelek a učitelek a jejich osobní kterého jedinec chápe jednotlivé sociální situace, které zobecňuje a očekává, že se ostatní lidé budou chovat dle nich. Dítě se snaží hry kooperativní. Rozdělují si role a každé dítě přispívá ke společnému projektu osobitým dílem, takže jde o organizovanou spolupráci. alespoň dítě ví, jak mateřská škola vypadá. Návštěva mateřské školy Eliška jednou náhodně jsem se zakecala s jednou maminkou, a ona její emoce. Helena, jak sama říká spoléhala, že když tam budou spolu, že to bude úplně v pohodě. Díky tomu byla před vstupem do pozornost. Přesto však vnímá dětství jako období svou hodnotou rovnocenné s ostatními obdobími lidského života a považuje za povinnost