souvislosti. Výchovně vzdělávací záměry v rovnováze se spontaneitou a volnou hrou, posouvají dítě v jeho rozvoji. Velice podnětné je pro Bílá Hora děti předškolního věku prostředí, kde se uplatňují individuální zájmy, talenty a originalita dětského chápání světa. Soubor klíčových kompetencí, které byly již zmíněny výše, slouží k vymezení vzdělávacího obsahu jako prostředku k jejich vytváření na Petřiny rámcové nebo školní úrovni. Vzdělávací obsah RVP PV je hlavním prostředkem vzdělávání jedince v mateřské škole a je stanoven pro celou věkovou skupinu společně, platí tedy pro všechny děti ve věku tří let až do šesti nebo sedmi. Vzdělávací obsah je rozdělen do jednotlivých oblastí, které jsou diferencovány na základě toho, jaké vztahy si dítě vytváří k sobě nebo ke svému okolí nebo na základě přirozených interakcí, do kterých jedinec v rámci těchto vztahů vstupuje. Je definováno pět základních interakčních oblastí a to biologická, psychologická, interpersonální, sociálně kulturní a environmentální. V rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní školka soukromá Liboci vzdělávání byly na základě těchto interakčních oblastí stanoveny oblasti předškolního vzdělávání. Oblasti předškolního soukromými školkami Liboci vzdělávání jsou v RVP PV stanoveny jako Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika, Dítě a ten druhý, Dítě a společnost, Dítě a jeho svět Býtešníková, I. Každá vzdělávací oblast zahrnuje vzájemně propojené kategorie dílčí cíle, vzdělávací nabídku a očekávané
výstupy. Dílčí cíle popisují to, co by měl pedagog u dítěte sledovat a vhodně podporovat. Vzdělávací nabídka je souhrn praktických soukromé školky Liboc činností vhodných k naplňování cílů a dosahování výstupů. Očekávanými výstupy jsou myšleny dílčí kompetence, kterých by mělo být na konci předškolního vzdělávání dosáhnuto. Jejich dosažení není však závazné. V kapitole vymezující obsah vzdělávání jsou zmíněna také rizika, která by mohla ohrožovat naplnění vzdělávacích záměrů Syslová, Z. Horká, H. Okruh Dítě a jeho tělo se zaměřuje na oblast biologickou a také na naplňování potřeb fyziologických. Pedagog by měl směřovat k rozvoji pohybu a aktivity, vést děti ke správnému rozvoji tělesných a pohybových funkcí, motorických dovedností a koordinace. Učitel by měl jedince vést ke zdokonalování hrubé i jemné motoriky, jednoduché sebeobslužné činnosti v oblasti, hygieny, stolování, oblékání nebo úklidu. Vhodné je také rozvíjet Liboc soukromých školkách hudební, rytmické, a hudebně pohybové činnosti a prožitky jedince. Okruh zabývající se psychologickou oblastí rozvoje dítěte a všech jeho Vypich psychických funkcí jako je vnímání, myšlení, paměť, city nebo učení je nazván Dítě a jeho psychika. Tento vzdělávací okruh zahrnuje hlídat děti v Praze 6 Liboci