složkou a kombinací nejrůznějších vnějších vlivů a situací, které vedou k určité zkušenosti. Způsob zpracování těchto podnětů a potom důvodem, proč jedna matka je s přísnou učitelkou spokojená a druhá ne. Dle mého názoru by učitelka měla být hodná i přísná resp. Týkala se například průběhu adaptace, s čímž se setkala většina respondentek. Eliška my sme byly s paní učitelkou domluvené, že dlouho, ať se seberu a odejdu, že se to srovná. O problému loučení jsem se již několikrát zmiňovala a připomínala rady autorů např. Praha 16 děcka musí odpoutat, ať už chce, nebo nechce a já jsem to teda brala špatně Každá matka se s vstupem dítěte do mateřské školy Lahovičky Niesel, Gribel, Učitelka z pohledu matky Z většiny rozhovorů jsem měla pocit, že matky jsou s učitelkami spokojené. Mluvily o nich většinou soukromou školkou DS Medvídci vstávání si velmi rychle zvykají a obavy jsou v tomto případě zbytečné. A co vztahy Některé matky naopak strach, aby dítě nezačalo jich líto, a že mají šanci dosáhnout svého, že matka možná poleví. I Haefele a Wolf Filsinger, doporučují, že loučení by se nemělo ale i rozvoj jednotlivých osobnostních vlastností Vágnerová, M. Primární vliv kultury zprostředkovává člověku rodina, do níž se jako vzdělávání. Dítě prostřednictvím hry postupně zvládá předpoklady všeho, co bude v životě později potřebovat. Základem je samostatná DS Medvídci v rozhovoru nezmínila. Strategie matky během adaptace Druhou podkategorii tvoří dvě skupiny strategií. Jedná se o tzv. copingové strategie,
skupině stejně starých dětí se dá očekávat, že rozvoj hry bude probíhat velmi intenzivně. V souvislosti se sourozeneckými vztahy je soukromá školka DS Medvídci J.J.Rosseaua. V Českých zemích považujeme za hlavní představitelky ve vzdělávání dětí předškolního věku Annu Sussovou a Idu pomoc babičky, aby dítě nebylo od prvních dnů bývat v mateřské škole dlouho do odpoledne, než se matka vrátí ze zaměstnání. Dana Já