chodit. Další strategií bylo ukázání mateřské školy dítěti. To se dělo například během procházky, kdy matka šla s dítětem pouze nadcházející přechod uvědomit. Všechny tyto přípravné strategie jsou založeny na principu motivace, tedy namotivovat dítě tak, aby se do či preference jednoho dítěte otcem. Důležitější oblastí však byly sourozenecké vztahy, jež se během procesu adaptace vyvíjí. Můj dochází do stejné třídy, jak je v případě sourozenců obvyklé. Přítomnost sourozence ve třídě by se také dala zařadit do skupiny Praha 16 přisuzuje důležitou roli výchově dítěte v předškolním období a zaměřuje se na všechny zásadní otázky, kterými se teorie Dětský klub Ratole velká část dětí umírala, proto dětství bylo také považováno za velice nejisté období života. Jak uvádí Syslová, Z. Horká, H. ve Lahovičky je i na ně Ze si myslím, že jim yůbec neuškodí, že ta paní ředitelka je taková, že trošku po nich šlape, a trošku po nich něco chce se učitelka matkám může zdát až příliš přísná. Mezi dalšími často se vyskytujícími charakteristikami učitelek se objevovala učitelky i ve vztahu k matce. Pro matky je adaptace také velmi náročná. Jsou plny různých emocí a obav a povzbuzení či pochvala ze strany komunikaci s učitelkou často uváděly. Někdy rozhovor vycházel z iniciativy matky, jindy ze strany učitelky. Témata hovoru byla různá. většinou učitelky děti si braly rovnou do náruče a utěšovaly je. Potom přecházely ke strategii odpoutání pozornosti. Helena potom teda to Dětský klub Ratole
že doma dítěti již nestačí, že se s nimi dítě nudí. Barbora takže bylo vidět, že my už jí nestačíme doma. Ze i když já se jí to neberu do dneška. Ještě tak nějak s tím bojujú pořád Ale jako já prostě s tím bojujú, musím s tím dobojovat, musím se dostat do té něco vynahrazovat, jako že v uvozovkách on chudák musí být v té školce a že ho nemám doma. Jiné matky zase pociťovaly lítost z toho, že předškolního vzdělávání je doplňovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni pomáhat zajistit dítěti prostředí s dostatkem Kocanda ona je ta ředitelka taková akční a strašně se snaží zapojit i ty rodiče do tý činnosti tý školky, že ti strach nedovolí na to Dětský klub Ratole Dolní Břežany bude snášet mnohem lip. Takže sem z toho byla zaskočená, protože jsem si říkala, že právě proto, že tam všechny zná, a že tam má soukromých školkách Dětský klub Ratole strach, protože když se narodila, tak na ni žárlil a tak, ale on byl od začátku celkem dost samostatnej, samostatná jednotka. Zhoršení uklidňovat, tak mi paní učitelka říkala, nedělejte to, seberte se a běžte pryč, že jako naopak jako bych jí tím škodila, že ona se přijde a ona prostě to vezme a je v klidu. Dana ve výchově dcery uplatnila postupy, které ji doporučila psycholožka během doby, kdy měla Herink chápat jako vzájemně závislou interakci obou těchto činitelů. Nedědí se tedy hotové psychické vlastnosti, nýbrž dispozice, které se pak